Sunday, October 14, 2012

RAKYAT BACHOK DI TIPU !!!


Hok Cerdik Tok Mari Belako Tinggak Hok Cap Ayam Jah...Hehe


Beberapa hari yang lepas AMBO dimaklumkan oleh seorang sahabat dari Bachok bahawa NGO 'R' (Rukrik) dan Amanan akan mengadakan ceramah secara besar-besaran di Bachok dengan penampilan Pemimpin UMNO yang ternama iaitu YBM Ku Li (Ahli Parlimen Gua Musang) serta penampilan julung-julung kalinya Bekas Ketua Pemuda UMNO Bachok, Dr Zaiyadi Awang Noh yang khabarnya akan membuat satu pengumuman penting.

Makan dengan rasa ingin tahu intipati Ceramah tersebut, selepas Asar AMBO memulakan perjalanan untuk ke Bachok (kena tolok awal sebab jauh) dengan beberapa orang sahabat. Tujuan AMBO bukan nak sokong perjuangan "bodoh" R ni tapi untuk mendengar ucapan wakil UMNO dalam Ceramah ini iaitu YBM Ku Li.

R habis caro tipu rakyat suruh mari dengar dio belawok

Dipendekan cerita...lebih kurang pukul 9.50 Ceramah dimulakan dengan ucapan aluan Pengerusi Majlis seterunya diserahkan kepada Presiden R Malaysia (koya nate ni) Nazri Deraman yang berhujah tidak ubah seperti penjual minyak "atar". Nazri memaklumkan bahawa YBM Ku Li dalam perjalanan, Zaiyadi dalam perjalanan, Husam 'mungkin' dalam perjalanan. Kenyataan ini AMBO terasa pelik dan sesuatu akan berlaku malam ini.

Selesai sahaja Nazri berhujah bodoh dia, Zaiyadi pula mengambil tempah, ucapan tak ubah menggambarkan orang yang kecewa berada dalam UMNO dan mengubah destinasi apabila tiada 'harga' lagi. Ada ke patut dia kata Nuar Brehim manusia yang pakar dalam ekonomi yang ada di Malaysia. Nak "jeluok" dengar ayat tu.

Oh ya....lupa pulak...semasa Zaiyadi berucap dipentas mula kelihatan YB-YB 'make gaji buta' di Bachok ini ataranya Cikgu Aziz dan Utz Hase, Utz Umar tidak kelihatan namun 'bakal' calon Perupok ada, Hj Mie.(Kata R ni tidak ada kaitan dengan parti politik, jadi YB-YB ni bukan politik ke?)

Bukti PAS di sebalik R

Akhirnya, dalam ucapan Zaiyadi terjawablah sudah persoalan rakyat Bachok yang hadir untuk mendengar ucapan YBM Ku Li apabila Zaiyadi berkirim salam bagi pihak YBM Ku Li dan Husam Musa yang tidak dapat hadir tanpa sebab yang kukuh...hahahaha..."pade muko mung ore PAS keno bodo ko R".


Hero UMNO yang dikatan akan melenyapkan UMNO telah mengecewakan R

Sebaik sahaja selesai ucapan "insan kecewa" itu, orang ramai mulai bersurai walaupun ceramah belum habis sebab selepas itu mereka menayangkan video YBM Ku Li tentang Royalti ini. Rata-rata antara mereka kecewa kerana tidak dapat mendengar ucapan YBM Ku Li, kalau setakat Nazri dan Zaiyadi 'tok jjadi apo'. 

Maka AMBO pun pulanglah dengan kekecewaan tak dapat nak mendengar ucapan Pemimpin UMNO iaitu YBM Ku Li. Dalam perjalanan balik AMBO berbual dengan sahabat, lain kali kalau nak bagi ceramah orang ramai hadir kita kena pamerkan gambar pemimpin yang besar-besar dan apbila tiba masanya ciptalah apa sekali pun alasan cakapa orang tersebut tidak dapat hadir.

Kenyataan YBM Ku Li beberapa hari lalu


Jadi, sekali lagi AMBO nak mengajak rakyat Kelantan fikir, jangan selama-lamya kita diperbodohkan oleh golongan yang bodoh ini...

Kita tukar sekali bagi mandat kepada BN mentadbir Kerajaan kelantan...InsyaALLAH berjaya !!

2 comments:

  1. Askm..Pakat erek link puak kita, baru gagoh.
    http://apbnonline.blogspot.com/
    http://amboorangkampung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ni lah kijo sep-sep PAS.. janji nipu.. dio tahu doh Ku Li dop mari, tu sebab standby doh dgn tayangan video tu..

    ReplyDelete