Sunday, December 2, 2012

CABAR KERAJAAN KELATE !!!!


Assalamualaikum...Salam 1Malysia Tolak Fitnah..


Apa kobar semua??? Ambo harap anok branok Ambo sehat-sehat belako. Ambo nok mitok maaf banyak-banyak seminggu duo kebelakangan ni Ambo jarang menulis, al maklumlah ada musaqqoh yang tidak dapat dielakan. 

Alhamdulillah, Ambo baru kelik dari KL. Dua tiga hari lepas Ambo ada di KL nak g tengok dan dengar PERHIMPUNAN ANGUNG UMNO 2012. Dua minggu yang lepas Ambo juga g tengok dan dengar Muktamar PAS Ke 58 di PUTIK. Tapi secara peribadi Ambo nyatakan bahawa UMNO lebih bertertib dalam menyampaikan hujah berbanding PAS.

Walaupun PAS selalunya memainkan sentimen bahawa mereka memperjuangkan ISLAM namun pada hakikatnya bagi pandangan Ambo rakyat yang serba kekurangan ini UMNO lebih kehadapan dalam segi ISLAM. PAS hanya lebih dari segi berkata-kata dalam memperjuangkang ISLAM tetapi UMNO lebih terkehadapan dalam melaksanakan Syiar ISLAM di Malaysia ini. 

PAS hanya pandai bercakap di mengenai ISLAM sehingga sanggup menggunaka ISLAM untuk kepentingan politk mereka. Tidak hairanlah kenapa rakyat Kelate termakan dengan lakonan mereka selama 22 Tahun mentadbir Kelate. Kalau betul PAS sebuah Parti ISLAM kenapa di Kelate sendiri maksiat berleluasa???? Kenapa Kerajaan Negeri memejamkan mata?

Ambo cabar Kerajaan Kelate buat operasi secara besar-besaran mengahpuskan maksiat yang berlaku untuk membuktikan kerajaan Kelate betul mahukan ISLAM. Cabaran Ambo adalah :-

i. Hapuskan Pusat-Pusat Hiburan Haram di KB
ii. Hapuskan Pusat Karoke Haram di Sekitar KB
iii. Banteras Gejala Sosian Anak Muda Ke Thailad.

Kalau 3 perkara ni Kerajaan Kelate gagal nak buat, TOK SOH dok kecek pasal ISLAM la..

Ambo sudi memberikan maklumat sekiranya diperlukan Kerajaan Kelate...

No comments:

Post a Comment