Friday, December 21, 2012

TGNA PERASUAH TEGAR !!!



Terkejut...Terkedu...Tergamam..

Itulah yang boleh Ambo katakan perasaan ketika mendengar berita mengenai MB Kelate yang digelar "Tok Ghuru" berkenaan pemberian TANAH kepada kepada Pemimpin DAP Perak untuk perlantikan MB Perak selepas PRU12 dulu.

Seakan-akan tidak percaya dengan berita itu, almaklumlah MB Kelate kan "Tok Ghuru" tak kan dia nak beri rasuah. Dulu "Tok Ghuru" yang menuduh UMNO adalah bapa RASUAH namun sekarang ini rakyat perlu tahu siapa PERASUAH yang sebenar.

Hakikatnya pendokong "Tok Ghuru" setia perlu terima hakikat bahawa "Tok Ghuru" adalah PERASUAH TEGAR. Tak dak guna bercerita panjang dah terbukti "Tok Ghuru" adalah PERASUAN TEGAR. Butirannya adalah sebagaimana berikut :


Nama syarikat : UPAYAPADU PLANTATION
Ahli Lembaga Pengarah : Ngeh Koo Ham, Nga Kor Ming
Keluasan tanah : 4,529.9 hektar (10,526 ekar)
Lokasi : Relai, Chiku, Gua Musang
Nilai : RM 30,000,000.00
Tarikh pemberian : Semasa proses tawar-menawar memilih Menteri Besar Perak antara DAP dgn PAS.

Wooooo..banyak gilo "Tok Ghuru" bagi tanah kat mereka berdua ni. Sampai hati "Tok Ghuru" buat macam tu, tanah rakyat dirampas tapi elok-elok pulak "Tok Ghuru" tanah tu kepada Pemimpin DAP demi membeli pangkat MB di Perak. Patutlah tak kekal lama MB hasil RASUAH rupanya. 

Lagi bukti pemberian dan mengenai tanah tersebut :-


Modus operandinya mudah, Sebuah syarikat RM2 ditubuhkan Upayapadu Plantation Sdn Bhd.Kemudian Kerajaan negeri Kelantan menganugerahkan tanah kepada syarikat ini keatas 3 penama seperti tertera didokumen dibawah. Kemudian hak milik syarikat diambil alih oleh Ngeh, Nga dan kroni DAP.



Surat tuntutan yang dikeluarkan oleh Ngeh & Co adalah syarikat guaman milik Ngeh Koo Ham. Dibawah adalah dokumen selepas pertukaran nama yang telah selesai.Sekelip mata mereka memperolehi 10,526 ekar dengan nilai pasaran melebihi 30juta ringgit.

Hahaha..pakat suka derah belako awok-awok anok beranok Ambo di Kelate selepas kelih bendo-bendo ni. Ambo jong royak dan jong tunjuk hok betul. Adik kakok pakat pikir lah bertul ko dok hok "Tok Ghuru" MB Kelate ni buat.

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment